willemopreis.reismee.nl

De B&A boys* in Hong Kong

'Woehahahaha!' Roel moet lachen als ik hem vertel, dat ik alleen zijn Engelse bijnaam van 10 jaar geleden aan mijn reisgenoten heb doorgegeven: 'tomorrow is my guide me, myself and i coming'! De tour zit erop en ik ben nu samen met Roel in Hong Kong. Even een kort resume van de afgelopen week.

De dagen in Yangshuo stonden voornamelijk in het teken van toeristische activiteiten: een tai chi les in het park, souvenirs naar Nederland sturen, een Guinness drinken in de Australian Pub en tenslotte de cooking class, waarbij ik zelf vooral sous chef was, in verband met het hoge kook cq woktempo. Uiteindelijk leverde dit wel een overheerlijke Yangshuo beerfish op. Ik heb het recept meegenomen en ga thuis nog een keer ene poging wagen.

De laatste dag van de 3-weekse tour stond in het teken van de reis van Giulin naar Shenzen en vervolgens de grens oversteken naar Hong Kong. Opnieuw een busreis en slaaptrein. Deze keer kon ik welredelijk uitrusten doordat het spoor vooral door het laagland was en de trein minder schommelde. Daarna de grens over in een douanekantoor dat meer op een sauna leek en vervolgens toch weer even slapen.

's Avonds was het afscheid van de reisgenoten in het Hong Kongse temple district. Voor menigeen een emotionele aangelegenheid na 3 weken intensief rondreizen. Voor mij was de nieuwe gids echter alweer snel in aantocht, in de persoon van Roel Theuws. Voormalig dorpsgenoot, schoolgenoot en zwemgenoot en nu leraar in Guangzhou.

Gisteren hebben wij hier de tijd gespendeerd met de langste roltrap ter wereld beklimmen, bijpraten in de Starbucks, uitgebreide Kantonese gerechten verorberen en vervelende Pakistaanse rolex verkopers van ons afslaan. Tegen middernacht zijn we in de Irish Pub beland om daar voetbal te gaan bekijken temidden van de Hong Kong tifosi met Man City/ Man Utd shirts aan. Deze wedstrijd was echter zo saai dat bankzitter Wayne Rooney meer in beeld was met zijn trainingspak en stropdas dan City spits Balotelli. Gelukkig zagen we af en toe Nigel de Jong een iets te late tackle inzetten, wat weer voor spectakel zorgde op het veld.

Vandaag neemt Roel weer afscheid en ga ik met Gary, Tania, Lisa en Bobbi nog wat eten. Morgen verlaat ik deze klamme, zinderende metropole om via Bali naar Australia door te vliegen. Vandaar wellichtweer een update, onder de evenaar in 'down under!'

B&A = Bassie en Adriaan, onze tijdloze jeugdhelden uit Vlaardingen.

Onze hotelkamer is overigens nog kleiner dan de Bassie en Adriaan caravan.

De straathond van ons blok hebben we omgedoopt tot Lara.
Mijn wereldontvanger heet nu Robin de Robot!

Reacties

Reacties

Kobus de Win

Geweldig dat we jou reis op deze manier mee-beleven. Ik ben benieuwd naar je Australische avontuur..

hermy

Lees steeds je verhalen, leuk maar ik mis wel de foto's, misschien is mijn fantasie niet toereikend om overal beelden bij te krijgen. Veel reisgenot en plezier in Australie. Blijf je volgen, evt met foto's. Of ben je je camera vergeten ? Haha Groet uit Oisterwijk.

Annelies

Hoi Willem,
jij zat gisteren al gezellig samen met Roel op het terras toen ik Roel belde. Ik dacht dat jullie elkaar vandaag zouden ontmoeten. Effe gezellig bijgekletst en nu weer op naar je volgende avontuur, geniet er van!
Groetjes, Annelies.

Anne

En dat vind jij allemaal maar normaal! Roel Theuws in levende lijven, menig dorpsgenoot droomt daarvan ;) superleuk joh! Ben ook benieuwd naar die tai chi les van je en de inzichten die china je gegeven hebben. Enjoy the trip down under, denk aan ons als je land in Denpasar en vergeet vooral niet dat wij met zijn allen aan het werk zijn hiero! Liefs

Rona

Hey willem,
super dat jij zo geniet,en wij er iets van mee mogen pikken...
ik weet overigens een adresje waar ze een wok,keuken,en terras hebben waar het aangenaam vertoeven is,als jij dan je best doet op de Yangshuo beerfish lijkt me dat super...uiteraard doe ik de boodschappen voor je, groet

Willem

Ben ik weer! Heb te weinig tikken voor een heel verhaal, maar ben in Australie! Hoop binnenkort wat foto's te kunnen plaatsen, dat was in China niet te doen ivm spionage dreiging (dit heb ik niet bedacht). Tijd met Theuws zit er weer op, was gezellig. Gisteren 12 uur lang rondgereisd, nog voor $50 moeten betalen om in Indonesie van de arrival naar de departure te gaan (visa kosten voor 28 dagen, ik was er slechts 4 uur) en ben nu in Darwin. Vanavond strijkavond (ja huishoudelijk gaat alles gewoon door), morgen begint de volgende tour en dan schrijf ik weer een stukkie!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!