willemopreis.reismee.nl

Hellraiser 3, Shiraz wijn en "Anzac day"

Een week Australie zit er bijna op en er is vanalles gebeurd. Een kort overzicht want internet in the middle of nowhere is nogal traag en duur:

- de eerste dagen heb ik behoorlijk aan de groep moeten wennen. Ik dacht namelijk terecht te zijn gekomen in de bus naar hellraiser 3 cq oh oh cherso. Er werd namelijk meer drank ingeslagen dan regulier bagage. Na een paar nachten doorzakken in de tropen, zijn de scherpe randjes er gelukkig wel af.

- Geen stoere verhalen meer over hoeveelheid drank, kots en 'wist jij je eigen naam gisteren nog na 00:00?', maar gewoon volwassen mensen. Stukken beter!

- de drank is overigens ook nog behoorlijk aan de prijs. Af en toe koop ik een fles rode Australische Shiraz wijn, kwaliteitswijn van eigen bodem ipv de overgeprijsde imported Heineken.

- in Darwin hadden we een uitstekende avond uit. Inclusief live muziek; eerst was het wat onbekende Australische stuff, daarna werden de Kooks gespeeld en konden de Europeanen zich ook mengen in het feestgedruis van Australiers en Aboriginals.

- ik ben al vaak bijna overreden: ik kan maar niet wennen aan het verkeer links op de weg. Nu kijk ik maar dubbel naar alle kanten.

- in Kakadu heb ik een hoed gekocht, model Indiana Jones - Clint Eastwood als 'man with no name'. Het helpt prima tegen de warmte en alle locals hebben er een, dus: why not?

- ook in Kakadu moest tegen zonsondergang de woning insectvrij gemaakt worden. Dat was bijna niet te doen. Het licht aanlaten op de badkamer werkte beter, 's ochtends waren de insecten weg. Bij een hotelkamer kwam er een kikker via het toilet binnen.

- paasinkopen werden in Three roads gedaan, de 3e grootste plaats van Northern Territory met 4000 inwoners. Ja, het is leeg en verlaten maar de natuur maakt alles goed.

- op eerste paasdag werden er chocolade eieren verstopt in de bus. Op de steppe werden deze daarna verorberd.

- tijdens de borrel in Tennant Creek kwamen er net voor 00:00 ineens geuniformeerde lui binnenlopen, met leger, marine en luchtmacht uniformen. Wat bleek: het was bijna Anzac day (soort 5 mei). Deze nieuwe generatie band of brothers (Vietnam, Somalie, Irak en Afghanistan)staat uiteraard op de foto.

- het bijna-woestijn klimaat kan ik prima hebben. Ik heb wel last van droge ogen en moet net als velen oogdruppels gebruiken. 's Avonds heb ik weer een vest of trui nodig.

- vandaag ben ik in Alice Springs gearriveerd en zojuist heb ik een bezoek gebracht aan de flying docters en het reptielen museum. Indrukwekkend!

Komende dagen staat Uluru op het programma en tegen het weekend keren we terug naar de bewoonde wereld. Er blijft dan 12 man over die doorreizen naar Sydney, verder wordt de groep opnieuw aangevuld voor deel 2: Reefs & Rainforests.

Reacties

Reacties

Pa

Bij de nieuwe foto's graag eentje met je nieuwe aanwinst op je hoofd!
Ik ben altijd benieuwd naar unne Lepels met een hoed op!
Geniet verder Willem, volgens mij zit de helft van je prachtige reis er bijna op...!!

Anne

De helft er bijna op? Nee joh, de reis is pas net begonnen! Ben blij voor je dat oh oh cherso toch richting Tirol is afgereisd. We all wait for the pictures! Liefs

Sandra

Hallo Willem,

Ik lees even je verhaal en heb heimwee!! Zo herkenbaar! Het bijna aangereden worden, de kikker in het toilet, de hoed, de wijn (heb je de drive-in bottle shops al ontdekt?)...
Heel veel plezier in Uluru, enjoy! Dat gaat echt een ultieme ervaring worden!

Groetjes Sandra

Claudia

Hoi Willem,

Wat superleuk om ook jouw avonturen mee te kunnen lezen! Geniet ervan!

Groetjes uit Megen!

Paul

G'day mate! Erg leuk om je avonturen hier te volgen, prettige manier van schrijven heb je ook. Het ga je goed!

Gr. Paul

Tania Gillett

Hang in there Will, its the crocs and roos you have to worry about. Also watch out for those drop bears they sneak up on you when you least expeact it. Ask your guide for an explaination. Lucky you are travelling in Autumn as least there are less mozzies and flies about.
Enjoy Ularu

De Lem

He Willem,

Wat voor een hoed is t geworden een Akubra mag ik toch hopen??!! Je moet de gids eens naar een western brown of een inland taipan vragen; die zijn erg lekker!! En ook de rock wallabies zijn van een excuise delicaat niveau. En het is erg jammer te vernemen dat je aan de heineken zit terwijl er overal VB en tooheys in overvloed te krijgen is voor less dollars. Enne heb je al scalies gepest. Tot slot verwacht ik een verslag over the woolshed when you get there.

Geniet ervan maat, tot snel.

De Lem

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!