willemopreis.reismee.nl

De naschokken in Christchurch

Met Kent loopt ik door het Potts End district op zoek naar ontbijt. In dit uitgaansgebied ligt ons hotel. Het is 06:30 and the party is still going on! IBleke gezichte in de bars, lege flessen op tafel.
Maar Potts End is ook de rosse buurt van Sydney. Dames van lichte zeden klampen onsaan maarwij komen echter voor bacon & eggs, want wij hebben een vroege vlucht naar Christchurch in Nieuw Zeeland.

Kent zat in de Contiki reisgroep, en toevallig hebben we dezelfde vlucht. Hij naar huis, ik voor een nieuwe tour. De vlucht is uitstekend, ik kan muziekvideo's bekijken en naar het nieuwe project van Oasis' Liam Gallagher 'Beady Eve' luisteren. Nog even en dan ben ik 'een Kiwi' in het land van lord of the rings!

Op het vliegveld krijg ik weer een mooie stempel in mijn paspoort, land 35 op mijn lijst. Kent's moeder staat te wachten en ik stel me voor. We maken meteen een tour door Christchurch. Het centrum kunnen we niet in, soldaten bewaken afzettingen. Met name oude gebouwen liggen in puin. De rest (wegen, elektriciteit) is al redelijk hersteld.

Ik heb een motel geregeld samen met Courtney en Janelle uit Canada (deden ook de Aussie Explorer). Ik kan nu wat rusten en voelt ook wel als thuis zijn. Ik heb een eigen keuken, tv zenders als Discovery, History Channel, Travel Channel en CNN. Ik kijk 's avonds TV, ook dit soort avonden heb ik af en toe nodig.

's Nachts word ik wakker, mijn bed gaat op en neer, ik zelf ook. De eigenaresse heeft me al gewaarschuwd: soms zijn er naschokken, vorige week eentje van 5.1. Voordat ik echt besef wat er gebeurt is, is het over en slaap ik weer.

Inmiddels ben ik in Queenstown, maar daarover later meer. Het is tijd om foto's up te loaden.

Ki Ora! Sweet as bro, Will

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!