willemopreis.reismee.nl

Maori's, "the haka" en kiwis!

Op de achtergrond klinkt de film Grease en zingen Olivia Newton John en John Travolta legendarische ballades, Shanana speelt de klassieker 'rock n roll is here to stay' en ongetwijfeld zal deze film eindigen met Franki Valli's 'Grease'. Maar dat is allemaal bijzaak; ik ben in Auckland in het Pentland backpackers hostel en schrijf weer een update vanuit relaxing ruimte die ook dient als cinema.

Taupo

De dag na de wijnproeverij vertrek ik naar Taupo. Hier hebben we een thema feestavond 'shock your parents'. Ik heb hier echter niet zo'n zin in, maar ga toch mee. Als kleding doe ik gewoon mijn hardloopkleding aan onder het motto 'hardlopers zijn doodlopers'.

Er wordt flink gedronken en het buffet lijkt wel Nederlands met de gebakken aardappels. Daarna staat er in in town nog een afterparty op het programma. Ik ga mee tot het einde 00:00 in een vrijwel leeg en verlaten Taupo (laagseizoen)

Rotaruo

De volgende dag zit ik al vroeg aan het ontbijt tussen zakenmensen die een conferentie hebben aan het mooie Taupo meer. Ik maak een wandeling met Rachel, daarna stappen we de bus in.
In Rotaruo staan er weer wat actieve activiteiten op het programma maar ik ga naar het kiwi park (de vogel, niet de vrucht). We krijgen er uitleg over de bedreigde kiwi, huisvijand de hond en het broeden van eieren. Zeer interessant, hier hou ik van: kennis opdoen over lokale zaken.

Daarna doe ik een nap en 's avonds staat de Maori Haka op het programma. Eerst er show van de originele inwoners van Nieuw Zeeland, daarna mogen de mannen 'de haka' gaan doen. Intimiderend, vermakelijk en actief, zo zou ik het willen omschrijven. Zie ook de foto's! Ik ben blij dat ik getuige mag zijn van deze show aan de andere kant van de wereld.

Na de show lees ik de zakelijke mail want het dagelijkse leven begint weer over 10 dagen en dat is prima! En ik stuur Liisa een smsje...en nog een...en nog een! Lang leve de short message service (SMS) en vodafone!

Ik probeer op tijd te gaan slapen, dat lukt maar half: ik kijk wat TV, het gaat over de aardbeving in Christchurch; de samenwerking tussen de hulpdiensten. Dat heeft meteen mijn volle aandacht. Dan maar even een gossip lezen. Was Katy Perry vorige week in de Waikoko grot? En ik morgen? Het is te interessant. Dan maar Hugh Ambrose 'The Pacific' in soms moeilijk Engels. Dat werkt, welkom in dromenland...

Waitomo

Ik ben goed in vorm op mijn laatste volle dag tijdens de Contiki tour. Het regent ook nog heel de dag dus een prima dag voor een busreis.

's Ochtends stoppen we op de sheep farm. Hier volgt een show die redelijk Nederlands had kunnen zijn: een tentoonstelling van alle schapenrassen (inclusief Texel), de herdershonden training en koeien melken. Daarna weer de bus in, naar Waitomo.

Onderweg nog een stop bij de jade factory. De eerste fabriek heb ik overgeslagen maar nu koop ik toch een 'steentje' onder het mom van 'ik zie wel of ik het ga dragen'

Het is echt hondenweer en het blackboard rafting wordt afgelast. Dan maar de grotten in. Dit valt een beetje tegen: stalagmieten ken ik wel, evenals the fireflies. Eigenlijk is alleen de ondergrondse rivier nieuw.

's Avonds voor de laatste keer met de Contiki people wat drinken in de locale bar. Het wordt een gezellige avond en ik spreek ook wat locals. Een van hen toont een tatoeage: Nieuw Zealand (zie binnenkort de foto's) en ik krijg een shotje, bedankt!

Om 00:00 verlaat ik de bar met roommate Fez en Sabrina. De merlot smaakte goed en ik kijk nog even naar de sterren op het Waitomo resort en dan naar bed.

Auckland

De volgende dag zit om 10:00 de tour erop. Ik neem afscheid van de 22 mensen en ga ik met de Sisters Smith naar het Pentlands Hotel. De georganiseerde tours zitten erop op dag 63 van mijn 'tien weken onbetaald'. Hier in Auckland staat het walvissen kijken op het programma en misschien een rugby game. En dan verlaat ik op zondag de pacific en ga via Thailand in Berlijn 'tha real mean' ontmoeten.
Maar eerst nog even hier vakantie vieren!

How are you? Sweet as bro!

Reacties

Reacties

Dirk

Tha real mean... Bedankt Willem, mijn dag kan niet meer stuk

Anne

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!

Anne

Toelichting op bovenstaand bericht: ik kan het niet meer aan om die VEEL TE VETTE belevenissen van je te volgen, IK WIL OOK DAAR ZIJN! De sfeer van het reizen is prima tussen de regels door te lezen. Hoe hard kunnen Harry en ik het nog roepen: geniet geniet geniet want voor je het weet.... ENJOY!

Juul

Prachtige verhalen Willem! Voel me wel vereerd dat ik in Berlijn de eerste ben die de face-to-face versie te horen krijgt, ben erg benieuwd! Geniet nog van de laatste dagen en ik zal zorgen dat er in Berlijn een lekkere duitse pilsener voor je klaar staat!

Tot dinsdag!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!