willemopreis.reismee.nl

Op naar Finland

Op naar Finland

'De winter is ook hier 6 weken te laat begonnen': een recentelijk ontvangen bericht uit Noord Finland. Maar dan nog:

- er ligt sneeuw,

- de temperatuur is onder 0 en tot

- en met de kerst blijft het in ieder geval vriezen: de weersverwachting van Oulu in Finland.

Vanaf morgen tot en met 2 januari gaan Liisa en ik daar de Feestdagen doorbrengen. Via deze website regelmatig updates vanuit 'het hoge noorden'.

Het reisschema - volledig door Liisa gemaakt - ziet er als volgt uit:

Kerstdagen: Oulu (Lapland-Finland)

Tussen Kerst en Nieuw: Helsinki (Finland) en met de boot naar Talinn (Estland)

Oudjaar: van Helsinki naar Rauma (Finland)

Oud op Nieuw: Rauma (Finland)

2 januari: terug naar Nederland

Als typisch Finse uitstapjes staan op het programma:

- ijshockey in Helsinki;

- slipcursus in Oulu;

- hopelijk langlaufen (als er voldoende sneeuw is);

- in Rovaniemi naar het huis van de Kerstman (daar geloof ik uiteraard nog in!)

De laptop en Unox Wintermuts zijn ingepakt evenals de digitale camera voor deze 'Finland experience'. Morgen in het vliegtuig gaat de klok vooruit en dan begint het.

Of om de start te formuleren in een typisch Friese ijskoude winterboodschap: it giet oan!

anne

Leuk broer, ik volg jullie graag! Xx

Pa

Veel plezier samen en geniet er van!!

Brian

Maak er een mooie tijd van, ik volg jullie digitaal!

Rona

Hey Willem, wie gaat er dit jaar genieten van jouw "dichtkunst" op kerstavond?

geniet ervan,fijne vakantie!

Willem

@Rona: tja daar moet ik iets voor verzinnen...misschien kan ik digitaal wel wat aanleveren via deze website :-)

ellie

Dag oud-collega,

Groeten uit een warm Sri Lanka. We trekken met de fiets door het land. Niks geen finse temperaturen! Heb je al gezien dat neef Koen nu in Polen voetbalt?

Groeten vanuit de warmte

Ellie Kusters

miranda

wat leuk, heel veel plezier en blijf jullie volgen.
groetjes!!

ons mam

Ha Willem en Liisa,
Hoe is het?
Is "the new boy" al door de sneeuw gerold na het warme familie-gebeuren in de sauna? en vond jij dat ook leuk , Liisa?
Ik ben benieuwd hoe je het vond en nog benieuwder naar je eerste foto's van daar, veel liefs en geniet samen